26 juni*

bloggen är igång !

tkr alla har en sån här, så tänkte att jag måste också skaffa en, så får vi se vad de blir utav de !
och med lite hjälp av jeanette så har hon gjort en annan startsida eller vad de nu då heter, men jag ska faktiskt be henne fixa en sak, om hon orkar (A)

nåja, idag har det gått tre veckor av sommarlovet, och it fan har vi nå sommarväder >,<
skulle vara ganska skönt att slippa solariumet, jamena vi har ju faktiskt ett stort utanför dörren, om de bara ville visa sig lite..

har iaf bott i stallet (jonsgården) m. jeanette, då nicke och bettan har tagit barnen på semester till idre !
dock så lämnade jeanette mig imorse, och jag får bo själv här tills på söndag !;p
det har varit en rolig och händelserik vecka..
en kväll satt vi tillexempel och halvsov framför tv'en då vi hör ett jävla ljud utanför huset, det lät ungefär som om ett gäng hästar kom, så vi tittade ut och vad såg vi, jo ett gäng hästar..
då hade grannens hästar smitit, jeanette bad mig att springa och försöka få fast dom, medans hon ringde till grannanrna för att berätta vad som hade hänt, oturligtnog så fick hon inte tag på dom, men jag fick tag på hästarna, så när jeanette kom ut fick hon hämta två träns, en grimma och ett grimmskaft, så red vi hem med en häst på släp till den rätta gården, när vi kom dit så tog jag hästarna och jeanette gick och prata med ägarna, och sa samtidigt att vi inte hade sett till frego, en häst som egentligen bor i vårat stall, men som är på bete hos dom, så hon frågade oss ifall vi kunde fara och leta efter frego, och vad säger man? :)
så vi for iväg, jeanette på en gammal travare som travade som aldrig förr, och jag på en quarter som bockade hela jävla vägen, tror inte att de var många galoppsprång han tog ;p
och jag lovar, var de nån som såg oss så kan inte den/dom ha trott att vi har varit riktigt kloka, två tjejer, i short och linne utan hjälm med gympadojjor på vägen i regnet på två halvgalna hästar kring halv 12 tiden på kvällen, haha.
men vi hittade frego och red hem med han också, och satte in alla hästarna i deras stall, och gick till ägarna igen för att säga att allt var OK igen, och fråga samtidigt om vi kunde få skjuts hem igen, eftersom vi var ganska kalla och blöta ;p
mja, vad säger man? en ganska händelserik kväll iaf =) hah.
men det verkade uppskattat, så de var ju kul ! :)

sen rider jag serena varje dag :)) man kan ju inte göra annat än att älsk den hästen!
sen har jag ju 6 andra hästar att ta hand om, så jag har de jag gör, men kul är de ;D

jaja, hejdåå och puss på stjärten !

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

Din hotmail:

Har du också blogg?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0