27 juni*

fliitig,.

steg upp kring halv 8 och gick ut till hästarna, sen gick jag in och käka lite snabb frukost och sen somna jag om i soffan :
sen när jag vakna så gick jag ut och mockade, spånade, sopade och allt de dära i stallet, in en sväng, sen ut på Tequilas dagliga 30 minuters skitt runda, sen hem till norrfjärden för att snabbhandla lite mat, och hämta lite andra grejer, sen när jag kom hem så tog jag in serena och hon såg då förjävlig ut, ungefär som om hon hade badat på gödselstacken, så de tog ju sin tid med henne såklart :) men när jag väl kom ut så var vi ute på typ 1timme och 15 minuters  hem mysig skritt tur, hur mysigt som hellst vare, red till bruket åså, och där vare en massa folk som stannade och klappade på den fina hästen :) hah.
sen när vi kom hem så ser jag att vi har besök på ängen, dock såg jag först inte om de var en älg eller en björn?, men de var iaf en älg och de var väl en jävla tur ! och varje gång den rörde på sig, flippa hästarna ur ;b nåja, åsså stod jag nere uti fölens hage, och då när älgen börjar gå igen så blire ju panik i hagen och silverina kastar sig mot tråden så den losnar, men kvick som jag är så hinner jag få upp den och få iväg hästarna innan dom hade vart ute på egen hand ! och lika snabbt som de händer inser jag ju att de är förfan ingen ström i stängslet, hur fan ska de gå då, men jag hittade iaf problemet så jag försökte fixa de, men naturligtvis får jag mig två stötar av träden, och de är inte lite ström i de, så hade typ tusen nålar i armen för en stund, typiskt ! nåja, de löset sig, och förhoppningsvis så äre ström i stängslet nu, för jag vågade då fan inte känna xD.
så sen gjorde jag iordning för kvällen så jag sen bara skulle kunna ge dom de =)
nu hoppas jag bara att inte älgen kmr på besök nå mer idag, skulle kännas skönt om alla hästarna var där dom skulle imorgon bitti :)

nae, nu ska jag titta lite tv innan jag går och sover ! ;D

pussss


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

Din hotmail:

Har du också blogg?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0