besiktningeN.

dagen har gått ganska snabbt ändå, jag och jossan slutade för de första en timma tidigare ungefär,
för att hinna till stallet och göra iordning busen :)
när vi kommer till stallet ringer mor min och säger att veterinären blir ungefär 45 minuter sen ;p
dock gjorde it de så mkt..
när hon väl kom börjades de, hon klämde, kände och lyssnade, och kollade lite till :)
 efter ett tag gick vi ut och longerade honom, de var sjukt dåligt underlag,
men hon fick iaf se de hon ville, sen gjorde vi böjprov, ingen reaktion alls ;D (y) great.
då gick vi tillbaka och skulle börja raspningen,
han tyckte de var lite besvärligt från början med den dära stora grejjen som håller upp munnen,
men när hon väl började gick de mkt bättre,
hon sa att han hade ganska vassa tänder, och även vargtänderna kvar som de så gulligt kallas,
så de kan nog vara en del till att han har varit så orolig i munnen, de är iaf fixat nu :))
efter de vare nästan bara vaccineringen kvar, och vips vare gjort :)
busen var sjukt duktigt, de enda han tjorva lite med var den dära tortyr grejen som han fick ha på sig ;)
haha.
men annars gick allting bra, och hon sa att jag skulle få en super trevlig häst :)
och de vet jag ju att jag får!

sen var de en liten pratstund med fru veterinär prat, skönare veterinär får man fan leta efter, helgrymm ;D
senare hände de inte så mkt med, pratade lite med sara om saker och ting, och vi skriver kontraktet i veckan,
 mest troligt imorgon, hejja ;D;D

men nu ska jag strax gå och plugga, känns som om vi har hur mkt läxa somhellst i veckan ;o
klara dock mitt HK-prov ;) visserligen bara 1 poäng över G, men iaf =)

pussen. ;))



tandläkarbesök,


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

Din hotmail:

Har du också blogg?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0