when I lay my head to sleep, we are together in my dreams.

Hej! detta blir ett långt inlägg kan jag lova er!
nu är jag äntligen hemma från klassresan och kluntarna!
det har faktiskt varit riktigt trevligt, roligare än vad jag hade väntat mig iaf.
började med att klassen åt lunch somsagt på Waldorf, klyckling med nå nötter
blev det för mig, ruggigt gott! :)
sen så började vi smått bege oss mot båten som skulle ta oss till ön.
och efter en timmas båttur så var vi framme, vi sprang runt på ön och in i stugor osv,
sen blev det middag, hamburgare. och sen resten av kvällen grillade vi på andra sidan
ön typ, eller inte riktigt men ja. där var det iaf mer vindstilla och allmänt mycket skönare!:)
jag satt på stenar ute i havet också och pratade både först med mamma min länge och
väl, vilken tur att hon kan hjälpa mig med krissituationer. jag älskar henne!
sen så pratade jag även ganska länge med linus, sötpojke dedär ;)
iaf så spelade vi kubb, tjejjerna vann båda gångerna (y)
folk badade, inte riktigt kloka enligt mig :o det var ju griiiiskallt!
Det berättades roliga historier, så mycket skratt blev de.
sen började vi smått bege oss mot stugorna.. och där blev det inte lika roligt :((
när vi i våran stuga (jag, frida, sofia och jossan) hade sovit i kanske två timmar,
så vaknade jag av att sofia säger till frida i nått med att hon hade svårt att andas,
och ville spy! och för dom som inte känner mig så har jag FOBI för magsjuka,
det är det absolut värsta jag vet!
så jag hoppar ner från sängen, eller ja, kravlar mig ner, för jag satt fast i sovsäcken..
haha!
sen så springer jag ut, och frida kommer efter, och hon sa att hon pratade med mig,
men det har jag inget minne av, utan där blev de svart för mig!
sen vaknade jag av att jossan försökte väcka mig, och de värkte i halva mitt ansikte,
och benet var inte hellre som de skulle.
så innan jag forstod vars jag var och vad som hände så jaa. jag mådde illa och
var jätte snurrig, sen fråga jag hur sofia mådde,
för jag visste inte om jag hade drömt att hon hade sagt dedär eller om det var verklighet..
men hon sa då att hon mådde inge bra, så hon gick in till henne igen om jag inte
minns fel, för jag kravlade mig iväg till en kortsida av stugan, och då kommer frida i full
karriär, då hade hon varit och hämtat håkan. och ja, jag visst fortfarande inge mer,
alltså, smärtan i mitt ansikte var fan obeskrivlig just då. men håkan kom och hjälpte sofia,
då hade hon spytt inne i stugan, och då visste jag att jag hade satt min sista fot där inne.
så jag tog mina grejjor på inte många sekunder, sen begav jag mig till grillplatsen
och stranden. MEN som tur var så stannade frida med sofia och hon är ju en ängel i sig!
jag hade aldrig själv kunnat stanna, hur mycket jag än ville..
så frida är fan värd en stor jävla guldstjärna !
natten blev iaf inte så mycket sova, jag "sov" på en bänk som inte var så stor,
vaknade ungefär en gång i halvtimman!
sen när solen hade börjat komma upp, kring 6 ungefär så gick jag ut till bryggan och la mig där,
jag skakade som ett djur för att det var så kallt, men solen värmde då istället på mig,
så då fick jag nån timmas sömn, sen vaknade jag igen av att håkan kom flummandes på bryggan! :)
så vi satt och pratade lite med varandra om de ena och de andra!
sen var de dax för frukost, och det var även då jag passade på att kolla hur
min smärta i ansiktet egentligen stod till. och ja, jag har ett sår på näsbenet,
och är typ blåaktig där, sen på högra ögonbrynet är jag blå och svullen,
det är ju såhär perfekt till examen!!  -.-
resten av dagen har bara smidigt på, sofia hade inte magsjukt utan en lätt matförgiftning!
och det var ju tur det!

Och det känns väldigt skönt att vara hemma just nu!
men klassresan var toppen stundvis, vissa grejjer stör man sig mer på,
och andra mindre, sen att det slutade såhär, det var ju inte meningen,
man kan inte alltid vara på topp! :)
och hur det än är, så kommer jag verkligen sakna klass 9a!
många tårar kommer komma på fredag.
och ett stort tack till Frida och Sofia! ni vet just varför, ni är bäst! <3

Nu ska jag ta min efterlängtade dusch, jag vill inte lukta kluntarna nå mer ! hihi.
bilder kommer senare ikväll! :)
puss!

Kommentarer
Postat av: Amanda L

vi va också på kluntarna första veckan i 1an! hahah det va jättekul men tjejerna sov i tält å de va så jääävla kalllllt så det va sjukt. sov i sovsäck med vantar, mössa, tjocktröja, tjockbyxor, yllesockar + sovsäcken över huvvet å de va ändå sååå jävla kallt så vi dog ! ;o´har aldrig fryst så mkt i hela mitt liv. så vi tjejer kommer vara lite kräsnare till nästa gång för då ska vi sova i stuga minsann! haha ;)

2009-06-11 @ 09:56:03
URL: http://amandaalarssson.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

Din hotmail:

Har du också blogg?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0