England till våren!

Mer än halva höstterminen så har jag och min klass jobbat med en ansökan
vi skulle skicka in till kommunen om bidrag till en klassresa!
Så vi skrev och skrev och skrev, och kämpade ihop för att få de så bra som möjligt!
Det bestämdes att vi skulle fara till York i England!
Vi fick in nästan alla våra kursmål för Turism och även lite andra ämnen,
så det var som gjort för att vi skulle få det!

Idag mina vänner fick vi beskedet, VI FICK BIDRAGET!!
Fattar ni att jag och min kära klass åker till England om knappt 4 månader?
Jag har inte fått in det i skallen än, men just nu i detta ögonblick är jag verkligen exalterad!!
Den 30 Mars 2011 till den 7 April befinner vi oss på andra sidan jorden!
Jag kan knappt fatta det!
Snacka om att våren kommer gå fooort!!

Det här är några ställen vi ska besöka.

York Castle museum! Som är ett av Europas främsta museum.

York Minister! Som är Europas största kyrka

York Designer Outlet! Ett stort känt köpescenter i York.. ;)

Yorkboat cruises! En tur som visar oss hela staden från vattnet!

York Dungeon! Vi får se Englands historia med levande skådespelare..typ.

Clifford´s tower, en historisk byggnad.

Sen kommer vi även besöka York college for futher and higher education,
där vi kommer vara två dar och göra en massa roligheter!

Jag känner på mig att ni redan nu är avundsjuka!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Ditt namn:
Kom ihåg mig

Din hotmail:

Har du också blogg?

Skriv här:

Trackback
RSS 2.0